Prostat Kanseri ve Sertleşme Sorunu

Bütün dünyada erkeklerin korkulu rüyası prostat. Prostat büyümesi ve prostat kanseri ileri yaş erkeklerde en sık görülen ürolojik hastalıktır. Prostat hastalığı erkeklerde idrar yapmada zorlanma ve sertleşme sorunuyla kendini gösterir. Hem iyi huylu prostat büyümesi hem de prostat kanserinde en etkili tedavi ameliyattır. Özellikle prostat kanseri ameliyatlarında sonra sertleşme sorunu %90 oranında görülmektedir. Yaşın ilerlemesi ve prostat ameliyatından sonra sinirlerde ve damarlarda hasara neden olmakta buna sertleşme sorununa neden olmaktadır.

Sertleşme sorunu tedavisinde;

1. İlaçlar
  2. ŞOK Dalga Tedavisi
  3. Penise İğne Tedavisi
  4. Penise PRP Tedavisi
  5. Vakum Tedavisi
  6. Penil Protez (Mutluluk Çubuğu) ameliyatı güncel tedavi yaklaşımlarıdır.

Tedaviye karar verirken hastanın yaşı, kullandığı ilaçlar, geçirdiği hastalıklar ve ameliyatlar sorgulanmakta, muayene ve gerekli tetkikler yapıldıktan sonra kişiye özel tedavi planlanmakta ve sertleşme tama yakın sağlanmaktadır. Ayrıca bu hastalarda ameliyata bağlı s hem de sertleşmenin olmamasına bağlı olarak gelişen stres hastanın psikoseksüel yapısını bozmakta, bu da var olan sertleşme sorununu daha da artırmaktadır. Bu noktada tıbbi tedavilere ek olarak hastalara ek olarak yapılan cinsel terapiler ile yeniden psikolojik özgüven kazandırıp cinsel davranışını yeniden düzenlemekteyiz.

Erkeklerde prostat hastalıkları ve sertleşme sorunu doğru ve kanıtlanmış tedavi yaklaşımlarıyla başarıyla tedavi edilebilmektedir.