İdrar Kaçırma ve Botoks

İdrar kaçırma şikayeti olan çocuk ve kadın hastaların ana şikayeti , bir anda ortaya çıkan sıkışma ve acil idrar yapma isteği. O an hasta hemen tuvaletini yapacağı bir yer bulamazsa kendisini engelleyemeyip idrarını altına kaçırıyor. İdrar kaçırma daha çok gündüz olur fakat gece de tekrarlayabilir.

Altının ıslak olması veya her an altını ıslatabileceği endişesi bu kişilerin cinsel hayatlarını da olumsuz etkiliyor. Cinsel isteksizlik, eşlerine veya partnerlerine ilgisizlik bu kişilerde sık karşılaştığımız sorunlar. Yöneticisi önemli bir şey anlatırken bir anda tuvalete gitmek zorunda kaldığı veya toplantıdan sık sık çıktığı için işte de sorunlar yaşayabiliyorlar.

Çocuk ve kadın idrar kaçırma tedavisinde ilaçlara yanıt alamadığımız hastalarda sıklıkla kullandığımız bir tedavi şeklidir.

Yöntem; Lokal ve ya genel anestezi altında idrar kesesine Sistoskop denen bir ışıklı cihazla girilir. Bir iğne yardımıyla botoks materyali idrar torbasının 20–30 bölgesine enjekte edilir.15-20 dakikalık bir işlem olduğunu ve işlemin ardından kadınların 1 saat sonra evlerine giderek günlük yaşamlarına döndüklerini vurgulayan Op.Dr. Mustafa ÇAĞLAR, botoksun etkisinin , 6-9 ay boyunca sürdüğünü belirtti.

İdrar kesesine Botoks uygulaması bilinen ciddi bir alerjisi  olmayan her yaşta ki hastaya yapılabilir.

Ayrıca sonda kullanan ancak buna rağmen idrar kaçıran Nörejen mesane hastalarında ve son yıllarda görülme sıklığı artan MS (Multipl Skleroz) hastalarında bu oran %90′ lara ulaşır ve kaçırma tamamen kesilir.

Doğru hasta seçimi, hasta beklentilerinin iyi değerlendirilmesi ve yerinde tıbbi müdahale başarıda rol oynayan en önemli faktörler arasında bulunuyor.

Başarı oranları ve hasta memnuniyetinin yüzde 85’in üzerinde olduğunu söyleyen Op.Dr. Mustafa ÇAĞLAR, uygulamanın iki yaşından itibaren cinsiyet farkı gözetilmeden güvenle yapılabileceğini belirtiyor.